تجهیز سالن آمفی تئاتر
انجام کلیه مراحل طراحی و آماده سازی سالن از صفر تا تجهیز کامل

❇️ کف سازی سالن
❇️ آماده سازی دیوارها و سقف
❇️ طراحی و پیاده سازی سیستم صوتی و تصویری
❇️ سیستم نور پردازی
❇️ آکوستیک کردن سالن
❇️ پیاده سازی سن سالن
❇️ نصب پرده و نصب صندلی ها

☎️ جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید
09153052647 - 05137605985

اشتراک گذاری:

تجهیز سالن آمفی تئاتر

طراحی و تجهیز سالن آمفی تئاتر شامل کف سازی سالن, آماده سازی دیوارها و سقف, طراحی و پیاده سازی سیستم صوتی و تصویری, سیستم نور پردازی , آکوستیک کردن سالن , پیاده سازی سن سالن، نصب پرده و نصب صندلی ها می باشد. شرکت رایمند خراسان با بیش از 10 سال سابقه و نمونه کارهای متعدد در زمینه طراحی و تجهیز سالن های همایش و آمفی تئاتر در استان خراسان رضوی و سراسر کشور ارائه خدمات می نماید.

خدمات ساخت و تجهیز ما شامل انجام کلیه مراحل طراحی و آماده سازی سالن از صفر تا تجهیز کامل سالن می باشد که توسط زبده ترین مهندسین در کمترین زمان و بالاترین کیفیت انجام می شود .

طراحی و تجهیز سالن آمفی تئاتر شامل:

1- اولین قدم در ساخت سالن، نقشه برداری اولیه از مکان مورد نظر و پیاده سازی نقشه اولیه است، سپس نقشه ها بصورت سه بعدی آماده سازی شده و به تایید کارفرما می رسد.

2- پس از تایید طرح سالن، کف سازی و پله کانی کردن کل سالن با متریال های خاص , مختلف و سبک مانند قوطی کشی و استفاده از بتن سبک به جهت سبکی کل کف سالن انجام خواهد شد. از دیگر مراحل این قسمت، گذاشتن قرنیز آلومینیومی در لبه پله ها برای استحکام و زیبایی پله و موکت می باشد.

3- پیاده سازی و اجرای کلیه زیر ساخت سیستم های صدا ، نور عمومی و تخصصی ، تصویربرداری و برق به گونه ای که همیشه در دسترس و قابل تعویض و ارتقا باشد.

4- اجرای سقف با آیتم هایی مانند ام دی اف, پنل های اکوستیک, کناف, طلق و یا آسمان مجازی جهت زیبایی و سپس افزایش استحکام و اکوستیک نمودن محیط.

5- دکوراتیو کردن سالن با متریال های مختلف جهت اکوستیک صدا و زیبایی و استفاده از قطعات و پنل های اکوستیک جهت بهبود کیفیت پخش صدا و همچنین تولید و نصب درب های نیمه اکوستیک جهت ورود و خروج.

6- در مراحله بعد از اتمام بدنه و سقف , نصبی جات سالن از جمله نورهای عمومی و چراغ های خودکار و روکارLED , نورهای مخفی SMD, نورهای تخصصی مثل پرژکتورهای مختلف, دوربین های فیلم برداری فوق حرفه ای,  بلندگوهای اتاق فرمان و سیستم های صدای دالبی سالن,  نصب پرده دیتا ( پرده نمایش ),  دیتا پروژکتور ، نصب چراغ های ورود و خروج روی درب ها پیاده سازی خواهد گردید.

7- تهیه و ساخت میز اتاق فرمان, میزهای جلسات هیئت مدیره روی سن و تریبون، نصب کلیه سیستم ها در اتاق فرمان مانند سیستم های ضبط تصویر,  سیستم های صوتی مثل میکس و دیگر اقلام مورد نیاز.

8- نظافت کل سالن بعد از اتمام موارد نصبی سالن و شروع نصب صندلی ها.

برخی از نمونه کارهای انجام شده

طراحی و تجهیز سالن آمفی تئاتر دبیرستان انرژی اتمی مشهد
تجهیز سالن آمفی تئاتر
تجهیز سالن آمفی تئاتر
تجهیز سالن آمفی تئاتر
تجهیز سالن آمفی تئاتر
تجهیز سالن آمفی تئاتر

نکاتی در مورد نصب پرده سالن آمفی تئاتر

در سالن های همایش و آمفی تئاتر، نیاز است صفحه نمایش از سالن جدا باشد که برای این کار از پرده استفاده می شود. نصب پرده , به نوع طراحی سالن بستگی دارد و ممکن است به اشکال مختلف مثل خطی و نیمه گرد باشد و برای آن می توان از پارچه های مختلف مثل مخمل جهت استحکام و زیبایی استفاده نمود.

برخی سالن ها برای راحتی اپراتور از موتور برقی جهت باز و بسته کردن پرده استفاده می نمایند. شرکت رایمند خراسان برای باز و بسته نمودن پرده سالن از موتور پرده مارک  AEG آلمان استفاده می نماید که این موتور عملکردی بدون صدا و دارای طول عمر زیاد می باشد. می توان برای سهولت استفاده، سیستم پرده را به ریموت کنترل مجهز نموده تا اپراتور از محل دیگر بتواند اقدام به باز و بسته نمودن آن نماید. پرده سالن آمفی تئاتر می تواند بصورت باز شدن به شکل های بغل رونده و یا بالا رونده باشد.

تجهیزات مورد نیاز برای سالن آمفی تئاتر

اگر قصد تجهیز سالن های آمفی تئاتر را دارید در قدم اول باید بدانید اینگونه سالن ها به چه وسایل و دستگاه هایی نیاز دارند. تجهیزات صوتی و تصویری سالن آمفی تئاتر یکی از بخش های مهم آن به شمار می رود که انتخاب های متنوعی با هزینه های مختلف می توانید برای آن داشته باشید.

تجهیزات صوت و تصویر سالن شامل دیتا پروژکتورها، بلندگوهای سقفی و دیواری، بلندگوهای اکتیو و پسیو، آمپلی فایر، میکسرهای صدا، و میکروفون های بی سیم و … می باشند.

  • تجهیز سالن آمفی تئاتر اسپیکر های دیواری

    بلندگو های دیواری معمولا بصورت دیجیتال و چند کاناله در نظر گرفته می شود که برای ارائه صدایی واضح و شفاف لازم است. تعداد، اندازه و توان خروجی این بلندگوها باید متناسب با مساحت سالن و ظرفیت آن انتخاب گردد.

  • تجهیز سالن آمفی تئاتر آمپلی فایر و پیجینگ

    آمپلی فایرها جهت تقویت سیگنال های صوتی در تجهیزات سیستم صوتی استفاده می گردد که موجب افزایش کیفیت و حجم صدا می شود. آمپلی فایرها با توجه به قدرت خروجی آنها، دارای انواع مختلفی می باشند. در یک سالن آمفی تئاتر با توجه به تعداد و نوع بلندگو های استفاده شده، آمپلی فایر مناسب انتخاب می شود.

  • تجهیز سالن آمفی تئاتر سیستم نور پردازی سالن اجرا

    سیستم نورپردازی سالن های آمفی تئاتر شامل انواع پروژکتور های تک لنز، دو لنز، ترنر، سایه کش ها و دیمر های قدرتمند برای تامین جریان مورد نیاز پرژکتورها است.

  • تجهیز سالن آمفی تئاتر دوربین مدار بسته

    دوربین های مدار بسته معمولا برای کنترل سالن و گاهی برای ضبط ویدئو مراسمات استفاده می شود. اکثر دوربین های جدید بصورت دیجیتال است که علاوه بر داشتن کیفیتی به مراتب بالا، امکان ضبط صدا و قابلیت دید در شب را دارند.

ساخت و اجرای سالن آمفی تئاتر

طراحی سالن آمفی تئاتر چیدمان صندلی ها: در ساخت سالن، ابعاد کلی سالن، محل قرار گیری سن و نحوه چیدمان صندلی ها بسیار مهم است. صندلی ها معمولا بصورت پلکانی و با زاویه استاندارد نسبت به سکو یا سن سالن پیاده سازی می شود. ارتفاع هر ردیف از صندلی ها با صندلی جلویی آن حدود 10 سانتیمتر در نظر گرفته می شود.

طراحی سالن آمفی تئاتر دیوارها و سقف های سالن: دیوار و سقف سالن بصورت آکوستیک با مواد غیر قابل اشتعال ساخته می شود و قبل از پیاده سازی آن کابل کشی تجهیزات نور و صدا و همچنین کانال های تهویه سالن انجام می شود.

طراحی سالن آمفی تئاتر ورودی آمفی تئاتر : ورودی سالن آمفی تئاتر به صورتی ساخته می شود که اولا باعث تجمع افراد پشت درب ورودی نشود و دوما افراد بتوانند براحتی و بدون ایجاد مزاحمت برای دیگر افراد تردد نمایند. درب های سالن بصورت آکوستیک ساخته می شود تا صدای سالن بیرون سرایت نکرده و همچنین مانع ورود صدای خارج سالن به داخل آن گردد.

طراحی سالن آمفی تئاتر سالن انتظار آمفی تئاتر: معمولا تمامی سالن های همایش و آمفی تئاتر دارای سالن انتظار هستند که از آن بر اساس برنامه سالن استفاده می شود، بطور مثال برای کنترل تردد افراد، پذیرایی افراد و ... استفاده می شود. بهتر است سالن انتظار دارای فضایی مناسب، بزرگ و باز باشد تا در زمان شلوغی موجب هرج و مرج نشود. اینگونه فضاها نیازمند تهویه مطبوع مناسب و دکوراسیون زیبا می‌باشد به گونه‌ای که قرار دادن تعدادی صندلی، میز و گلدان می‌تواند فضا را برای شروع تماشای یک تئاتر دلپذیرتر کند. وجود کافی شاپ در سالن انتظار می‌تواند ایده‌ای بسیار عالی باشد تا افراد از نوشیدنی‌ها و خوراکی‌های آن استفاده کنند. قرار دادن کانترهایی تبلیغاتی نیز می‌تواند ایده مناسبی برای این مکان باشد. در این محل باید فضایی نیز برای تجهیز سرویس بهداشتی، نمازخانه و… اختصاص داده شود.

طراحی سالن آمفی تئاتر کفپوش سالن اصلی: کفپوش مورد استفاده در سالن‌های اجرا باید از مصالحی غیر لغزنده و با کیفیت اجرا شوند. این متریال می‌تواند سنگ، موکت، پارکت یا هر کفپوش مناسب دیگری باشد.

طراحی سالن آمفی تئاتر تهویه مطبوع: ایجاد سیستم گرمایش، سرمایش و تهویه مطبوع از مهمترین مواردی است که در طول اجرای نمایش می‌تواند باعث آزار و اذیت بازیگران و تماشاگران شود؛ بنابراین استفاده از یک سیستم تهویه مطبوع مناسب می‌تواند فضایی مناسب را آماده کند. نکته ای که در هنگام پیاده سازی سیستم تهویه مطبوع در نظر گرفته می شود، عملکرد بدون صدای آن است که باعث ایجاد نویز صدایی در سالن نگردد.

طراحی سالن آمفی تئاتر سیستم‌های امنیتی و اطفاء حریق : پیاده سازی سیستم‌های امنیتی و اطفاء حریق در سالن ها بسیار مهم است که باید عملکردی دقیق و سریع داشته باشد. نادیده گرفتن تدابیر پیشگیرانه موجب بروز خسارات مالی و جانی بسیاری در سالن‌های مختلف سینمایی، آمفی تئاتر و همایشی خواهد شد.

طراحی سالن آمفی تئاتر طراحی دکوراسیون داخل سالن اجرا: اجرای دکوراسیون مناسب سالن آمفی تئاتر می‌تواند در روحیه تماشاگران و اجرای بهتر بازیگران نقش به سزایی داشته باشد. استفاده از پارامترهای نمایشی، تاریخی و مدرن می تواند فضایی دلنشین را ایجاد کند.

تجهیز سالن آمفی تئاتر امکان ایجاد تجربه‌ای زیبا و ناب را برای مخاطبان فراهم می‌کند. از انتخاب صندلی‌های مناسب گرفته تا استفاده از سیستم‌های صدا و نور با کیفیت، همه این عوامل به بهبود تجربه تماشاگران کمک می‌کنند. انتخاب یک شرکت مناسب و با تجربه می تواند تاثیر زیادی در ساخت و تجهیز یک سالن باکیفیت داشته باشد. شرکت رایمند خراسان با بیش از 10 سال سابقه و نمونه کارهای اجرایی متعدد می تواند شما را در طراحی یک سالن زیبا و باکیفیت یاری کند، جهت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

سایر نمونه کارهای انجام شده

طراحی و تجهیز سالن آمفی تئاتر دبیرستان انرژی اتمی مشهد
تجهیز سالن آمفی تئاتر
تجهیز سالن آمفی تئاتر
تجهیز سالن آمفی تئاتر
تجهیز سالن آمفی تئاتر
تجهیز سالن آمفی تئاتر

سوالات متداول

چرا انتخاب تجهیزات در سالن آمفی تئاتر مهم است؟
تجهیزات مناسب به ایجاد تجربه‌ای بی‌نظیر برای تماشاگران کمک می‌کنند.
چگونه می‌توان تجهیز سالن آمفی تئاتر را بهره‌ور کرد؟
آموزش کارکنان و نگهداری دقیق از تجهیزات د افزایش کیفیت و بهروه وری سالن نقشی کلیدی دارد.
چرا تجهیزات سالن آمفی تئاتر باید بطور منظم تعمیر و نگهداری شوند؟
تعمیر و نگهداری منظم به افزایش عمر مفید تجهیزات کمک می‌کند و از ایجاد نقص در زمان اجرا جلوگیری می‌کند.
تجهیز سالن آمنفی تئاتر شامل چه مواردی است؟
ساخت و تجهیز سالن آمفی تئاتر شامل انتخاب صندلی های مناسب، انتخاب پرده، نورپردازی سالن، تجهیزات صدا و تصویر، تجهیزات امنیتی و اطفاع حریق و سیستم تهویه سالن می باشد.

نظر بدهید